Hitra moda? Tako prekineš odnos z njo!

Tekstilna industrija, predvsem hitra moda, močno prispeva k podnebni krizi. V prvi vrsti zato, ker spodbuja potrebo po sledenju trendom, trenden videz postavlja pred kakovost, pravičnost, neškodljivost, ceno … To so nasveti, kako prenehati kupovati hitro modo, da boš zmanjšala svoj okoljski odtis.

👉 PREBERI TUDI: 30 preprostih korakov do bolj trajnostnega vsakdana

1. Analiziraj svoj osebni stil

Da se izogneš brezglavemu sledenju trendom in hipnim nakupom, razišči, kaj ti je res všeč in v čem se že leta počutiš najbolje. Določi svoje večne kose oblačil, kroje, barve, materiale in definiraj svoj stil.

2. Kupuj manj

Eden od boljših načinov, da se izogneš nakupom pri znamkah s hitro modo je, da dobro pregledaš svojo garderobo in si zabeležiš, katere kose resnično potrebuješ. Potem se osredotoči na nakup le teh. Zapeljevanju drugih modnih kosov pa se nauči reči ne.

Tako bo tvoja omara bolj trajnostna

3. Izbiraj second-hand

Najbolj trajnosten nakup je nakup tistega, kar že obstaja. Zato poglej med številnimi oblačili v second-hand trgovinah in tam poišči kos, ki ga potrebuješ. Ali pa obišči katero od izmenjevalnic oblačil.

Zakaj je hitra moda tako škodljiva?

Poslovni model hitre mode se v svojem srcu zanaša na potrošnike, ki neprestano kupujejo oblačila. Blagovne znamke premamijo potrošnike s ponudbo trendnih ‘moraš jih imeti oblačil’ po izjemno nizki cenil (na primer Primarkove majice s kratkimi rokavi za 3,5 EUR) in nenehno spreminjajočimi se novimi ponudbami. V času pisanja tega bloga blagovna znamka ultra hitre mode Shein pod »Novo« na svoji spletni strani ponuja več kot 2000 kosov oblačil. Očitno je, da hitra moda ustvarja preveliko ponudbo nekakovostnih oblačil, ki prehitro končajo na odlagališčih kot odpadek. Na račun nižje cene izkorišča naravne vire in delovno silo. Ne spodbuja družbenih sprememb v smeri resničnega zmanjšanja vpliva na okolje.

4. Investiraj v trajnostne znamke

miti in resnice o trajnostni modi

5. Lepo skrbi za svoja oblačila

Če kosa, ki ga potrebuješ, nisi našla med nežno rabljenimi, novo oblačilo poišči pri trajnostnih znamkah. Izbiraj oblačila iz okolju prijaznejših materilov, ki so narejena na ljudem in naravi prijaznejši način. Izberi modele, ki jih boš resnično lahko nosila dolga leta.

Že med nošenjem oblačil imej v mislih, da bodo za teboj razveseljevala še koga. Če boš zanje lepo skrbela in jih popravila, ko bo to potrebno, bodo uporabna veliko dlje. Ko se jih naveličaš, jih ponudi drugim ljubiteljem oblačil z druge roke.

To so znamke ultra-hitre mode, ki se jim moraš upreti

Po raziskavah organizacije Ethical Consumer, so to znamke, ki izstopajo po enormni produkciji hitre mode in ki bi jih morali kupci bojkotirati:

  • Boohoo, ki ima v lasti tudi naslednje znamke: Burton, Coast, Debenhams, Dorothy Perkins, Karen Millen, MissPap, Nasty Gal, Oasis, Pretty Little Thing, Wallis, Warehouse
  • Forever 21
  • In the Style
  • I Saw it First
  • Missguided
  • Shein
  • Quiz

6. Izogni se zelenemu zavajanju

To so izrazi, za katere pogosto mislimo, da označujejo nekaj bolj trajnostnega, kot je to v resnici:

  • EKO: Eko v modi lahko pomeni cenejše, lahko pa, da je del oblačila res narejen z okolju prijaznejšim načinom. Ampak to je lahko res mini delček, sama beseda ne označuje v kolikšni meri.
  • TRAJNO: Trajno, še ne pomeni, da je trajnostno. Izraz namiguje le, da oblačilo lahko uporabljaš dolgo časa (kar pa je zelo odvisno od tebe). Poliestersko oblačilo npr. je lahko zelo trajno, čeprav je bilo proizvedeno z izkoriščanjem in v naravi razpada še stoletja.
  • CONSCIOUS: Zavestno, zavedajoč se … Tudi ta oznaka ne pomeni nič, saj ne pove v kolikšni meri in katere težave/ vrednote je znamka sploh upoštevala. Morda celo ekonomično rast, dosegljivost?

Razhod s hitro modoj – kaj pa sedaj? Preberi še nekaj trajnostnih nasvetov s pomočjo katerih boš vzljubila trajnostne in second-hand kose:

So ti zgornji nasveti v pomoč? katerim znamkam hitre mode se upreš najtežje in zakaj? Nadaljujva pogovor v komentarju. Hvala.

Maham,

Nika

Ilustracije: Canva

E-novice

What do you think?

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

No Comments Yet.