Sedem ’meeeh’ izgovorov, zakaj naravna kozmetika ni dobra
Če se tudi ti sprašuješ, ali naravna kozmetika res ‘nima za burek’, poglej, kateri so najpogostejši argumenti, zakaj naravna kozmetika ni v redu, in spoznaj najpogostejše izgovore za netrajnostne odločitve.
Za lažje branje kozmetiko ločujem na naravno in konvencionalno (lahko bi ji rekla tudi običajno, sintetično itd.)
👉 PREBERI TUDI: To podpiraš z nakupom trajnostne kozmetike
Sedem ’meeeh’ izgovorov, zakaj naravna kozmetika ni dobra
Ta zapis sem napisala z željo, da dobiš uvid, kakšna so po navadi ozadja takih argumentov. Z njim ne želim poveličevati naravne kozmetike, želim le, da na kozmetiko, naravno in sintetično, gledaš čim bolj realno.
Spoznaj sedem ‘bučk’ o naravni kozmetiki in zakaj so iz trte izvite.
1. Izgovor: Vse je iz kemikalij, tudi voda, zato med naravno in konvencionalno kozmetiko ni razlike.
Različice izgovora ‘vse je sestavljeno iz kemikalij, kemičnih spojin’ želijo sporočiti, da na vse lahko gledamo enako, na naravno in konvencionalno, odvisno od tega, kakšno stališče zavzamemo.
Naravna kozmetika … v kakšnem smislu?
Res je, težko je definirati, kaj naravna kozmetika sploh je. Ker:
- je regulativa na tem področju zelo ohlapna. Po Uredbi EU o kozmetičnih izdelkih se za naravno lahko deklarira že tista, ki vsebuje le 5 % naravnih sestavin, večji delež učinkovin pa torej ni naraven. In to ni tisto, kar običajno potrošniki želimo, kadar iščemo naravno kozmetiko, čeprav nam embalaže in dober marketing lahko sporočajo ravno nasprotno.
- gre lahko za filozofsko vprašanje. Lahko štartamo iz izhodišča, da je naravno le tisto, kar se kot tako nahaja v naravi, v kozmetični izdelek pa je ‘sestavljeno’ s pomočjo naravnih postopkov. Lahko pa štartamo iz izhodišča, da je vse na svetu iz kemičnih spojin. Tudi živa bitja, ljudi, sestavljajo kemične spojine. Tako so, če gledamo iz tega (kemičnega) stališča, tudi naravni kozmetični izdelki in naravne učinkovine narejeni iz kemičnih spojin. V tem smislu bi bilo treba najti nove izraze, ki bi bolje definirali razliko med kozmetiko iz naravnih učinkovin in kozmetiko iz sestavin, ki jih v naravi ne najdemo. Vendar se zatakne pri izvlečkih rastlin, ki so sicer naravni, a jih lahko pridobimo s kemičnimi postopki s pomočjo sintetičnih spojin, kar spet zabriše mejo med tem, kar je naravno in sintetično.
- kam potem uvrstiti učinkovine, kot je hialuronska kislina, ki so jo prvotno pridobivali iz živali, danes pa je proizvedena v laboratoriju? Nekatere sestavine, kot so hialuronska kislina, vitamin C, salicilna kislina … so bile prvotno naravne, a so danes ene od najbolj uporabljenih učinkovin, njihov izvor pa je večinoma sintetičen.
Taki izgovori sporočajo, da naravna kozmetika iz sestavin, ki jih je ustvarila narava, ni nič boljša za našo kožo od konvencionalne kozmetike, ki vsebuje tudi sestavine, ki v naravi ne obstajajo. So protiutež trditvam, da je uporaba naravne kozmetike bolj smiselna, ker koža naravne sestavine prepozna in absorbira bolje kot sintetične. Ali je to s prepoznavanjem res, ne vem. Sama bi prej pomislila, da imajo naravne učinkovine lahko tudi drugačen energetski odtis, da vsebujejo bolj zapletene molekule (pri tem ne trdim, da je to vedno bolje) itd.
Ne gre le za INCI listo sestavin
Naravne kozmetike ne izbiramo zgolj zaradi njenih naravnih učinkovin. Izbiramo jo tudi zato, ker želimo kozmetiko, ki vsebuje naravne učinkovine iz ekološkega kmetijstva, poleg tega pa je izdelana okolju prijaznejše, v okolju prijaznejši embalaži, z mislijo na ljudi in živali … Iščemo torej nekaj, kar bi bolj celostno ustrezalo pojmu naravnega, sama iščem naravno trajnostno kozmetiko. Naravno namreč ni nujno trajnostno, pa tudi obratno ne velja.
💚 MOJE MNENJE:
Nova definicija zakona, v kakšnem primeru lahko proizvajalec navaja, da je izdelek naraven, je nujna. Prav tako je bi morali povečati izvajanje nadzora upoštevanja predpisov v zvezi s kozmetiko. Zaenkrat se kot potrošnica lahko tem zavajanjem izogneš, če izbiraš kozmetiko s priznanim standardom, kot je Cosmos (Cosmos Natural ali še bolje Cosmos Organic) ali drugimi priznanimi certifikati.
Predvsem pa kadar iščem naravno kozmetiko, želim, da je preproste formule s čim več naravnimi učinkovinami in da ima vse lastnosti kozmetike kot take; da je učinkovita, senzorično prijetna, varna za uporabo. Pri tem pa še, da je izdelana trajnostno, torej naravi in družbi prijazno.
2. Najmočnejše strupe najdemo v naravi, ne v laboratorijih.
Različice tega izgovora sporočajo, da je naravna kozmetika lahko bolj strupena kot kemikalije, ker nekatere najbolj strupene sestavine na svetu – kot sta botulinum toksin in arzen – prihajajo iz narave.
Res je, samo zato, ker je nekaj naravno, še ne pomeni, da je dobro za tvojo kožo. V naravi lahko najdemo izjemno strupene učinkovine, medtem ko so nekatere najbolj varne in koži ustrezne učinkovine izdelane v laboratoriju. Vendar to ne pomeni, da ne velja tudi obratno. Nekatere najbolj varne učinkovine so naravne in če bi dopuščali, bi v laboratoriju lahko zvarili najbolj strupene zvarke. Na kožo pač ne moremo nanašati kar vseh naravnih učinkovin, tudi tistih, ki jih sicer lahko jemo, in prav tako ne sintetičnih.
Varnost kozmetike na policah trgovin je urejena z zakoni
Urejanje varnosti kozmetike določajo zakoni, ki so skupni tako naravni kot sintetični kozmetiki. V EU ti zakoni temeljijo na dolgoročnih znanstvenih študijah učinkovin in predpisih, ki temeljijo na koncentraciji in odstotkih sestavin, ki sestavljajo izdelek. Zakoni nas ščitijo, da so kozmetični izdelki, ki so na voljo v prodaji v drogerijah in trgovinah EU, varni za uporabo na koži. Pri tem pa se zavedaj, da Uredba EU o kozmetičnih izdelkih ne omenja spletne prodaje kozmetike, zato lahko to spletni (in spretni) trgovci izkoristijo.
Prav tako moraš vedeti, da imajo različna tržišča različne regulative. Zagovorniki ‘clean-kozmetike’ Združenim državam pogosto žugajo s statistiko, da je Evropska unija prepovedala uporabo več kot 1300 kemikalij v lepotnih izdelkih, medtem ko so jih ZDA prepovedale le okoli 30. In to je res. Znamke, ki želijo zadostiti trendu čiste kozmetike, se zato kar same in prostovoljno odločajo za odstranitev teh učinkovin iz svojih izdelkov, saj opažajo, da kupci želijo izdelke z oznakami “brez” … pogosto pa jih sploh ne razumejo.
Da je vse skupaj še večja kolobocija, prav vsi, proizvajalci, mediji, marketing, potrošniki, vplivneži … mešamo to juho in jo spreminjamo v mineštro, ko vanjo mečemo še izraze, kot so čista kozmetika, sporne kemikalije, vesten potrošnik …
💚 MOJE MNENJE:
Razumeti moraš, da je kozmetika, tako naravna kot konvencionalna, na policah trgovin le, če je varna za uporabo na koži. Kar kupiš v trgovini, je varno za uporabo na koži, ne glede na to, za kakšno kozmetiko gre. Do naravnih učinkovin je bilo do nedavnega veliko enostavneje dostopati kot do sintetičnih. Morda so se ‘bučke’, da je naravno lahko bolj strupeno, rodile zato, ker so naravno kozmetiko, pogosto brez ustrezne čistoče in konzervansov, mešali kar v domači kuhinji in kremice prodajali družini, sosedom, znancem …
Danes tudi preko spleta lahko dostopaš do sintetičnih učinkovin, s pomočjo katerih lahko izdelaš kozmetiko, vendar mešanje kozmetike ni enako kuhanju. Da bi lahko zmešala nekaj varnega (govorim samo o varnosti, brez učinkovitosti, senzoričnih lastnosti … ), bi morala kar dobro poznati znanost, ki stoji za formuliranjem učinkovin. Zato sama ne kupujem/izdelujem doma narejene kozmetike. Izjema so nekateri naravni pripravki, ki jih že tisočletja uporabljajo za zdravljenje in polepšanje in so se v tisočletjih uporabe izkazali za varne (npr. z aloe vero, medom, če nisi alergična na čebelje pridelke, nikakor pa ne s sodo bikarbono) ter si jih pripraviš samo za enkratno uporabo, npr. domačo masko za lase.
Parabeni? Umaknimo jih za vsak primer … in boljšo prodajo!
Parabeni so konzervansi v kozmetiki, ki se že dolgo uporabljajo, vendar so postali kontroverzni zaradi njihovega morebitnega učinka na hormone in povezave z rakom dojke. Leta 2004 je Journal of Applied Toxicology objavil študijo, v kateri so raziskovalci odkrili parabene v tkivu raka dojke. Pri tem niso testirali tudi zdravega tkiva žensk in niso menili, da bi parabeni povzročili raka dojke. Toda ta študija je bila prva, ki je kemikalijo uvrstila na radar skupin za varstvo potrošnikov.
Čeprav še danes ni prepričljivih podatkov, ki bi dokazovali njihovo škodljivost, je bilo seme dvoma posejano, potrošniki so občutili strah in nekatera podjetja so začela izdelovati izdelke brez parabenov, zaradi česar so postali priljubljeni pri potrošnikih. Leta 2014, v času največjega ogorčenja nad parabeni v ZDA, je EU prepovedala nekatere parabene, vendar ne najpogosteje uporabljenih.
Parabeni so v kozmetiki uporabljeni kot eni od konzervansov. Konzervansi so v formulo lahko vključeni od približno 0,01 % ~ 0,5 %. To je izjemno majhen odstotek. Če bi bilo tega v presežku, bi bili konzervansi res lahko škodljivi. Če pa konzervansov v kozmetiki ni, se v njej lahko razvijejo zelo strupene bakterije in kozmetika se pokvari v resnično strupen napoj. Bakterije in mikrobi, ki se v kozmetiki brez ustreznih konzervansov namnožijo, so bolj škodljivi kot v zakonsko dovoljeni količini dodani konzervansi.
3. Naravna kozmetika ni tako učinkovita kot običajna.
Podobne izjave: Učinkovitost naravne kozmetike je dvomljiva in ni dokazljiva. Učinkovitost naravnih sestavin je odvisna glede na vreme, letne čase, zemljo ipd., zato ni zagotovila za enake rezultate. Pri delu s sintetičnimi sestavinami je pogosto lažje doseči in dokazati višjo stopnjo čistosti, doslednosti in varnosti pri formuliranju izdelka. Napredne visokotehnološke kozmetične učinkovine nimajo alternative med kakovostnimi naravnimi sestavinami.
Res je, na kakovost in učinkovitost naravnih sestavin vpliva več dejavnikov. Boljši kot so pogoji, bolj so rastline bogate z aktivnimi sestavinami. Zato je kakovost pridelave rastlin tako pomembna – ekološka vzgoja zagotavlja najboljše možne pogoje za rast.
Res je tudi, da je delo z naravnimi učinkovinami zahtevnejše. A to ne pomeni, da znamke, ki bi nadzorovale vhodne naravne učinkovine in končne formule, ne obstajajo. Sodobne znamke naravne kozmetike imajo znanstvene laboratorije in strokovnjake, ki merijo učinkovitost in čistost naravnih sestavin, prav tako pa zagotavljajo konstantnost in varnost izdelka.
Seveda je merjena in dokazana tudi učinkovitost. Najprej vhodne sestavine preverijo z organoleptičnimi testi za preverjanje čistosti in kakovosti sestavine, nato pa njeno učinkovitost z izvajanjem kliničnih in merjenih testov. Prav tako se meri učinkovitost končnega izdelka in to enako, kot se meri učinkovitost konvencionalnih kozmetičnih izdelkov (klinični in uporabniški testi), zato so rezultati testov med seboj primerljivi. Prav takšni rezultati dokazujejo, da so naravni izdelki lahko tudi bolj učinkoviti kot konvencionalni.
💚 MOJE MNENJE:
Vsa naravna kozmetika ni enako kakovostna tako v smislu izbire sestavin kot tudi formul ter posledično njene učinkovitosti. Ko se podaš na pot trajnostnega vsakdana in začneš posegati po naravni kozmetiki, izberi znamke, ki izvajajo klinična testiranja o učinkovitosti njihove kozmetike ter nove izdelke skrbno načrtujejo s pomočjo znanosti in strokovnjakov.
👉 PREBERI TUDI: To dokazuje, da je ekološka kozmetika lahko unčikovita alternativa konvencionalni
4. Sintetična kozmetika je bolj varna, še posebej za občutljivo kožo.
Podobne izjave: Kakovostne sintetične spojine, izdelane v nadzorovanem okolju, so lahko bolj varne od kakovostnih naravnih. Naravno je alergeno!
Če je tvoja koža občutljiva ali ima določena bolezenska stanja, bodi kritična in izbirčna tako med naravnimi kot sintetičnimi učinkovinami.
Ne glede na to, ali prihajajo iz narave ali laboratorija, z enostavnimi formulami z dobro raziskanimi sestavinami ne moreš zgrešiti. Pri tem vedi tudi, da oznake naravno, trajnostno ali čisto (clean-cosmetics) niso sinonim za nežno do kože.
Česa se moraš v kozmetiki pravzaprav bati, če imaš občutljivo kožo, nagnjeno k alergijam? Splošne kemične obremenitve telesa. V toksikologiji, vedi, ki preučuje kemikalije in njihov vpliv na živa bitja, je mantra “odmerek naredi strup”. A čeprav je količina kemikalij, ki bi bile lahko v prevelikih količinah strupene, omejena, in kozmetika zato odmerja največje možne koncentracije, pa verjetno nikoli ne bomo izvedeli, kakšni so učinki pri vsakodnevne uporabi teh kemikalij skozi vse življenje. Bodi pozorna na celotni asortiman izdelkov, ki vplivajo na tvoje telo vsak dan in leta za letom (tudi čistila ipd.). Kdaj in kaj bo kaplja čez rob?
💚 MOJE MNENJE:
Pogosti vzroki za draženje med naravnimi učinkovinami so eterična olja, izvlečki citrusov, naravne dišave. Pri tem je težava lahko ne le sama učinkovina, temveč tudi njen odmerek. Tudi med naravno kozmetiko obstaja takšna, ki ne vsebuje eteričnih olj oz. potencialno dražečih snovi. Če je tvoja koža občutljiva, vedi, da imaš na voljo tako naravne in sintetične formule kozmetike brez potencialno alergenih učinkovin. Kaj bo ustrezalo tvoji koži (ali pa načinu življenja), pa boš morala žal preveriti sama.
Strupene trditve o naravni kozmetiki
Ko je Gwyneth Paltrow leta 2016 lansirala Goop by Juice Beauty, je za Vogue povedala, kako pomembno je, da je njena linija lepotnih izdelkov popolnoma naravna. “V čem je smisel, da telovadim in poskušam jesti zdravo, nato pa se namažem s kemikalijami, parabeni in silikoni,” je dejala. Čez nekaj mesecev je v The Tonight Show linijo promovirala tako, da sta z voditeljem in Jimmyjem Fallonom pomočila pomfrit v lonec njene vlažilne kreme in ga pojedla. S tem sta verjetno želela sporočiti, da je njena kozmetika tako ‘varna in čista’, da jo lahko tudi poješ. In prav takšna dejanja in trditve se mi zdijo ‘strupeni’, saj dajejo napačna sporočila – da je najboljša tista kozmetika, ki je tako ‘čista’, da jo lahko poješ. Kozmetika ni namenjena uživanju in tudi vse, kar pojemo, ne sodi na kožo! Včasih je celo nevarno, včasih je tak nanos lahko zelo strupen.
5. Naravno? Vse skupaj je eno samo zavajanje, greenwashing!
Marketing, ki temelji na ustrahovanju, deluje, zato se ga poslužujejo vsi, katerih končni cilj je dobiček. Ne glede na to, ali prodajajo naravno ali sintetično, so proizvajalci usmerjeni k dobičku. Torej zavajanje ni stvar naravnih ali konvencionalnih znamk, temveč gre za znamke, ki zavoljo popularnosti in dobička širijo laži, ustrahujejo, povzročajo dvom … Zato je dobro poznati vrednote znamk, njihove resnične vrednote, ne tistih, ki jih navajajo njihove PR-službe. Običajno so te vrednote povezane tudi z dobičkom. Gre ta v davčne oaze, k delničarjem, v družinski žep ali pa je podjetje že v osnovi tako, da imajo od dobička korist vsi deležniki, da gre ta v dobrodelne projekte, da z njim zmanjšujejo svoj vpliv na okolje?
Res je teže ujeti na radar te podatke in najti super znamke, a ni ti treba obupati le zato, ker tega še nisi storila, ali zavoljo tistih, ki le propagirajo zeleno. Če te na poti k bolj trajnostnem vsakdanu, del katerega je tudi naravna trajnostna kozmetika, ne vodi srčna želja, se raje preizprašaj, kaj so tvoje vrednote.
💚 MOJE MNENJE:
Zavedati se moraš, da so na poti k bolj trajnostnem vsakdanu prav tako vzponi in padci, da se lahko zgodi, da se ti bo sprva nekaj zdelo super, a boš sčasoma videla večjo sliko, imela več informacij in ugotovila, da si se kje močno zmotila. In tudi to je v redu, področje se razvija in zavoljo napredka se delajo napake. Vzpone in padce doživljajo tudi znamke naravne trajnostne kozmetike, saj se tudi za njih področje, trg, zakonodaje … spreminjajo. A vedi, da ko se podjetja ukvarjajo s trajnostjo celovito in jo vključujejo v svojo dobavno verigo, izdelke, prakse zaposlovanja in še več, ter o tem, tudi svojih napakah, komunicirajo transparentno, si lahko prepričana, da ne gre za zeleno zavajanje.
6. Ne morem si privoščiti naravne kozmetike, predraga je.
Obstajajo znamke, ki ponujajo izdelke že za nekaj evrov, pa vse do takih, za katere moramo odšteti več sto, celo tisoč evrov. Glavnino znamk naravne kozmetike najdeš v srednjem razredu, pri čemer jih je kar nekaj tudi v nižjem razredu.
Ceno kozmetike sestavljajo stroški virov in proizvodnje, transporta in distribucije, marketinga in dizajna, razvoja in analiz … Seveda si tudi sama želim, da bi bila cena moje kozmetike najnižja, a ne neupravičeno nizka. Želim si, da z nakupom kozmetike poplačam vse njene stroške po pravični ceni, kompenziram okoljski odtis in proizvajalcu pustim toliko dobička, da lahko nadaljuje proizvodnjo, razvoj ter podporo projektom, ki so po njegovem mnenju pomembni za ohranjanje narave, ranljivih skupin …
💚 MOJE MNENJE:
K spremembi navad za bolj trajnostni vsakdan sodi tudi sprememba potrošniških navad. V splošnem sem ugotovila, da ne potrebujem vsega, kar je na trgu, in da pravzaprav lepoto kože lahko vzdržujem z zelo majhno količino kozmetike. Zato se je v tem smislu strošek moje kozmetične police močno zmanjšal, kar pomeni, da sem lahko vložila denar v nekoliko dražje izdelke, ki pa ne nosijo skritih kreditov. Med trajnostnimi znamkami, ki jih priporočam na blogu in jih tudi uporabljam, prav nobena ne sodi v segment kozmetike višjega cenovnega razreda.
7. Učinek naravne kozmetike je viden prepozno
Kozmetična industrija je znana po tem, da obljublja nemogoče in da je potrošniki za to ne kaznujemo. Na splošno pa velja, da je za vidno in dolgotrajno spremembo oz. rezultat potrebno daljše obdobje, vsekakor najmanj 28 dni. Kozmetika, ki obljublja takojšnje rezultate in vidne spremembe, te običajno doseže s sestavinami, ki učinkujejo takoj, vendar le kratkoročno, površinsko. Za dolgotrajne rezultate je v vsakem primeru potreben čas, saj ne naravna in ne sintetična kozmetika, ki sta na voljo v prosti prodaji, ne vsebujeta sestavin ali njihovih koncentracij, ki bi lahko učinkovale v hipu in ob tem dolgotrajno.
💚 MOJE MNENJE:
Nega kože in skrb zanjo sta tek na dolge proge, zato jo neguj potrpežljivo, pa boš z leti ljubeče in skrbne nege zagotovo videla tudi rezultate, ki jih da uporaba naravne in trajnostne kozmetike.
Sklep
Večina tega, kar odkrivam in se učim o naravnem in trajnostnem, je navdušujoča, ne morem pa mimo visoke prisotnosti dezinformacij, zavajanj, ustrahovanja.
‘’Dejstvo je, da ljudje negativne informacije zaznamo prej kot pozitivne. Ko slišimo, da je nekaj nevarno ali strupeno, smo pripravljeni na paniko. In ker v kozmetičnem svetu lahko navajamo neutemeljene, strah vzbujajoče trditve, ker je to področje premalo regulirano, ni presenetljivo, da je dezinformacij veliko in se širijo hitreje kot požar.’’ Jen Novakovich, znanstveni komunikator, kemik za formulacije in ustanovitelj The Eco Well (platforma, namenjena širjenju natančnih informacij o kozmetični industriji).
In bolj kot nas bombardirajo z napačnim informacijam, manj kritični postajamo, odpove nam celo zdrava kmečka pamet. Tako še težje naredimo spremembe, četudi so te potrebne za našo boljšo prihodnost.
Zato lahko prispevaš tako:
- Prevzemi odgovornost za svoja dejanja in vplive na okolje. Izgovori, kot so ‘’pa saj vsi to počenejo, sama ne morem narediti nič, ne vem, komu naj zaupam’’ … so samo izgovori.
- Zgornje informacije vzemi kot navdih za zavestno, namerno odločanje, za novo opredelitev vrednot, ki naj vključujejo tudi delovanje za bolj transparentno komuniciranje o kozmetiki in trajnostno družbo.
- Odločitev za bolj trajnosten vsakdan naj bo posledica ljubezni do narave, družbe, okolja, resnično dobrega. Ne sprejmi je iz strahu, kaj prinaša prihodnost (oz, kaj bo, če ne boš …), temveč iz ljubezni. Tako boš tudi drugače občutila rezultate, videla spremembe in se razvijala na tej poti še naprej. Poglej, kaj se je spremenilo, ko si ti spremenila svoj odnos, in ne kaj bi se zgodilo, če ga ne bi.
- Na družbenih omrežjih spremljaj več profilov, ki jih vodijo resnični strokovnjaki na svojih področjih, da bo tvoj pretok informacij večji. Informacije deli naprej v celoti, ne pa posplošenih ali vzetih iz konteksta, ker se takrat največkrat spremenijo v zavajanje. Kadar navajaš dejstva in rezultate raziskav, navedi tudi vir oz. od kod črpaš, povzemaš vsebino, tudi če si to prebrala pri svoji prijateljici.
- Bodi ponosna na svoje spremembe k bolj trajnostnemu vsakdanu, četudi so majhne. Poveži se z istomislečimi, saj se tako tvoj glas sliši še močneje. Jasno je, da se danes korporacije soočajo z največjim družbenim pritiskom v zgodovini, ki lahko povzroči resnične spremembe. Moč številk še nikoli ni bila tako velika.
- Občasno stopi korak nazaj, poglej širšo sliko in ponovno uskladi svoje vedenje, vrednote in dejanja. Strogo oklepanje in zvestoba prepričanjem, ki nas na začetku poti usmerjajo in nam dajejo pospešek, nas lahko pozneje tudi zavirata. Preizpraševanje je velik del moje trajnostne poti. Včasih sem npr. mislila, da je vse, kar je zraslo na zemlji, naravno, dobro za naravo. Danes vem, da je industrijsko kmetijstvo ena najbolj okoljsko spornih industrij, saj siromaši biotsko raznovrstnost, kakovost zemlje in podtalnice ter prispeva tudi k emisijam CO2 … Je potem smiselno vztrajati pri industrijskem gojenju rastline za potrebe kozmetike, da bi bila ta naravna? Ali je to res okolju prijaznejše kot proizvodnja sintetičnoe sestavine v laboratoriju?
Najbrž so bili prvi proizvajalci naravne kozmetike (če izvzamem čase, ko je bila naravna kozmetika edina, ki je obstajala) nad njo navdušeni zato, ker so menili, da je proizvodnja naravne kozmetike manj škodljiva za okolje in da naravna kozmetika učinkuje na človeka in naravo bolj celostno, kot pa konvencionalna. Zagotovo so se takrat na račun teh vrednot odpovedali mnogim drugim lastnostim dobre kozmetike, vsaj npr. senzoričnim lastnostim. Danes je ponudba dobre naravne kozmetike tako velika, da nam na račun bolj zelene prihodnosti ni treba sklepati kompromisov, vsaj glede varnosti, učinkovitosti, senzoričnih lastnosti in cene ne.
Viri in nadaljnje branje:
- link do informacij o navajanju INCI in nakupu kozmetike na spletu: https://www.zps.si/nasveti-in-vodniki/nakup-kozmetike-po-spletu-2022-09-13
- Platforma, namenjena širjenju natančnih informacij o kozmetični industriji: https://www.theecowell.com/about
- Uredba EU o kozmetičnih izdelkih
Vsi pogledi, izraženi v tej objavi, so moja iskrena mnenja z namero, da ti približam kozmetiko brez ustrahovanja in zavajanja. Vesela bom tvojega mnenja na to temo v komentarju. Hvala.
Maham,
Nika
Fotografije: V tem zapisu sem namenoma uporabila malo fotografij, saj želim, da pozorno prebereš vsebino. Po vrsti so avtorji: Mimi Antolović, Melvita, CNN (The Tonight Show)
naravna kozmetikatrajnostna kozmetikatrajnostno