L’Occitane: Eko fontana za ponovno polnjenje tudi v Ljubljani
L’Occitane v svoji trgovini v Supernovi na Rudniku uvaja Eko fontano za ponovno polnjenje njihovih vodilnih izdelkov. Poglej, kako deluje in zakaj se ti polnjenje izdelkov v stekleničke za enkratno uporabo splača bolj kot nakup nove.
L’Occitanove Eko Fontane, pot do zmanjševanja plastične embalaže
L’Occitane je znamka, ki jo povezujemo s Provanso, z dišečimi izdelki za nego telesa in dih jemajočim darilnim programom. Je pa tudi znamka, ki je močno zavezana k zmanjševanju plastične embalaže.
L’Occitane je leta 2020 po svojih trgovinah v Evropi, Aziji in Ameriki začel nameščati enote za ponovno polnjenje oz. refil svojih izdelkov. Poimenoval jih je Eko fontane. Zdaj so na voljo že v 33 državah, tudi v Sloveniji, v trgovini v Supernovi na Rudniku.
Izberi velikost polnjenja in izdelek
Za ponovno polnjenje je na voljo pet priljubljenih L’Occitanovih izdelkov:
- Citronkin gel za prhanje,
- Mandljevo olje za prhanje,
- Karitejevo tekoče milo za roke in telo Citronka,
- šampon iz kolekcije Aromakologija,
- balzam iz kolekcije Aromakologija.
Izdelke ti lahko napolnijo le v L’Occitanove embalaže; bodisi v plastično embalažo, v kateri si že kupila enega od petih izdelkov iz fonatne (v tem primeru razkuževanje stekleničke s pulzirajočo svetlobo ni možno), ali pa v kovinsko posodico s potisno pumpico, izdelano iz 100 % recikliranega in reciklabilnega aluminija, ki je na voljo v manjši, 250 ml velikosti (4,5 EUR) ali večji, 500 ml velikosti (5,50 EUR).
Aluminijaste embalaže so na voljo za nakup v L’Occitanovih trgovinah.
Je ponovno polnjenje res lahko neoporečno?
Večkrat se vprašam, ali je lahko ponovno polnjenje kozmetičnih izdelkov res neoporečno do te mere, da je izdelek enako varen za uporabo, kot bi bil, če bi ga kupila v osnovni embalaži v trgovini. Pri L’Occitanovi Eko fontani je to vprašanje odveč, saj je del fontane tudi enota za dezinfekcijo, ki pred polnjenjem stekleničko očisti s pulzirajočo svetlobo. Postopek je možen le za stekleničko iz aluminija.
Izpraznjeno aluminijevo stekleničko operem (lahko v pomivalnem stroju), posušim in prinesem v trgovino, da jo pred polnjenjem razkužijo s pulzirajočo svetlobo. Postopek razkuževanja in ponovnega polnjenja opravi L’Occitanova lepotna svetovalka.
Ponovno polnjenje je varčno za okolje in denarnico
Izkoriščanje možnosti ponovnega polnjenja pri znamkah, ki to omogočajo, se izplača tako iz ekonomskega kot z okoljskega vidika.
Varčno za okolje:
V kovinski posodici za trajno uporabo je 94 % manj plastike kot v običajni plastenki. S tem se prihrani približno 10.000 plastenk za enkratno uporabo na leto. Poleg tega je ta posodica lahko v uporabi vrsto let, nato pa omogoča ponovno recikliranje, pri čemer je recikliranje aluminija energetsko dokaj varčno.
Varčno za tvojo denarnico:
Te zanima, koliko privarčuješ, če izdelek kupiš na refil in ne v običajni plastični steklenički?
- Mandljevo olje za prhanje – potovalna velikost, 7,90 EUR/ 75 ml … 0,1 EUR/ ml
- Mandljevo olje za prhanje, 20,40 EUR/ 250 ml … 0,08 EUR/ ml
- Mandljevo olje za prhanje, ponovno polnjenje na fontani, 17,20 EUR/ 250 ml … 0,068 EUR/ ml
- Mandljevo olje za prhanje – eko ponovno polnjenje (torej za ’domači’ refil), 32,90 EUR/ 500 ml … 0,065 EUR/ ml
- Mandljevo olje za prhanje, ponovno polnjenje na fontani, 30,90 EUR/ 500ml … in 0,061/ml
Najbolj varčno je torej, da izdelek kupuješ na refil v Eko fontani v 500 ml velikosti, vsekakor pa se izogibaj nakupu izdelkov v potovalni velikosti.
L’Occitane dokazuje, da vsaka lepotna znamka lahko zmanjšuje svoj okoljski odtis
V letu 2023 je grupacija L’Occitane, v kateri so npr. kozmetične znamke L’Occitane, Melvita in Erborian, postala B-Corp certificirana. To pomeni, da grupacija izpolnjuje visoke standarde preverjena uspešnosti, odgovornosti in preglednosti glede družbenih in okoljskih dejavnikov.
Kljub rasti je plastični odtis L’Occitana od leta 2018 enak. To dosega z eko fontanami in tako, da:
- Ponuja ‘domači refil’ oz. izdelke v ekološki embalaži, ki so izdelani iz 100% reciklirane plastike PET, ki jo je mogoče ponovno reciklirati. Embalaža je narejena iz zelo tanke plastike. Namenjena je temu, da izdelek preliješ v originalno embalažo, ki si jo izpraznila.
- Ponuja ‘domači refil’, večjo militražo izdelka v embalažah, ki povprečno vsebujejo 80 % manj plastike kot originalna embalaža, s čimer vsako leto prihranijo približno 200 ton plastike.
- Spodbuja razvoj novih materialov in postopkov, kot je na primer 95 % reciklirani aluminij. Leta 2020 je bil L’Occitane prva kozmetična znamka, ki ga je uporabila za izdelavo svojih tub.
- Ponuja izdelke brez embalaže, npr. trda mila in šampone.
- Izdelkov ne zavija v celofan.
- Priložene spatule so iz kartona.
- Na nekaterih tržiščih s partnerji (npr. TerraCycle) vzpostavlja mreže zbirnih točk za embalažo, ki je lokalne oblasti ne morejo reciklirati.
»Naš večplastni pristop je ključnega pomena pri reševanju problema onesnaževanja, ki ga povzročajo odpadki, saj za to težavo ne obstaja ena sama čudežna rešitev. Posebej smo se osredotočili na zmanjševanje količine odpadkov, tako da poskušamo odpraviti nepotrebno embalažo in embalažo za enkratno uporabo. Kjer je embalaža še vedno potrebna, bomo še naprej spodbujali krožno gospodarstvo ter uporabljali reciklirane materiale in materiale, ki jih je mogoče reciklirati.« David Bayard – direktor L’Occitanovega oddelka za raziskave in razvoj embalaže
Plastična odisejada
Odprava plastike za enkratno uporabo je res dogodivščin polno potovanje. A L’Occitane skuša v partnerstvu s številnimi znamkami skozi projekt Plastic Odyssey spodbuditi krožno gospodarstvo z recikliranjem plastike v uporabne predmete ali s pridobivanjem energije iz plastike. In to v mestih, kjer je onesnaženje s plastiko veliko, znanja za njeno reciklažo pa malo.
Zato ladja Plastic Odyssey z dvajsetimi člani posadke pluje po svetu in obiskuje skupnosti v Sredozemlju, Afriki, jugovzhodni Aziji in Južni Ameriki, skupnosti, kjer se utapljajo v plastičnih odpadkih. Lokalne prebivalce in strokovnjake ozaveščajo in usposabljajo za recikliranje plastike s podajanjem znanja o nizkotehnoloških rešitvah, ki zahtevajo malo energije ali virov. Končni cilj je spodbuditi nastanek gospodarskega modela, ki bo temeljil na recikliranju odpadkov in ga bodo razvili lokalni podjetniki.
Spremljaš jih lahko na @plastic_Odyssey
Najboljši odpadek je tisti, ki sploh ne nastane
Res je, da L’Occitane odpravlja nepotrebno plastiko in plastiko za enkratno uporabo, poleg tega pa spodbuja ponovno uporabo in s tem podaljšuje življenjsko dobo svoje embalaže.
A ozaveščeni kupci smo tisti, ki lahko zahtevamo, da je kozmetična industrija okolju in zdravju prijaznejša. In ki s svojim denarjem podpiramo boljše prakse, da postanejo vodilne in pravzaprav edine možne. Zato čim večkrat izbiraj izdelek brez embalaže oz. na refil.
PREBERI TUDI:
- Vodič po trajnostni kozmetični embalaži
- 30 enostavnih korakov za bolj trajnosten vsakdan
- Prepoved bleščic in mikroplastike, vse kar moraš vedeti
Imaš kakšno vprašanje, izkušnjo s ponovnim polnjenjem izdelkov? Vesela bom, če Maham,
Nika
*Fotografije: Nina Roydo
**Oglasna vsebina, naročnik L’Occitane Slovenija/ Stillmark d.o.o..
L'OCCITANEponovno polnjenjerefilltrajnostni nasveti