Kolagen: to je sedem znakov, da ti ga primanjkuje

Če poznaš svoje želje, prava izbira ni težka.

Kolagen je najbolj zastopana beljakovina v našem telesu, predstavlja kar 30 odstotkov vseh beljakovin v človekovem organizmu. Je ključnega pomena za gibljive sklepe, stabilne kosti, zdrave mišice, močne vezi in kite, gladko kožo, sijoče lase in zdrave nohte. S staranjem (po 25. letu) se količina kolagena zmanjšuje, posledice pa niso le škripajoča kolena in globoke gube. Predstavljam ti nekaj najbolj očitnih znakov, da ti ga primanjkuje in da je čas, da ga učinkoviti kolagen v obliki prehranskih dodatkov začneš dodajati telesu tudi ti.

7 očitnih znakov, da ti kolagen upada

Na kolagen največkrat pomislimo, ko opazujemo staranje kože ali pa se soočamo z bolečinami v sklepih. A pomanjkanje kolagena se ne kaže le tako. Če se najdeš vsaj v treh spodnjih znakih, je čas, da začneš aktivno spodbujati tvorbo lastnega kolagena, preden bo kakovost tvojega vsakdana motena:

  • gube, upadanje kože (povešene veke ali lička),
  • celulit in strije,
  • krhki nohti in slabi lasje,
  • bolečine v sklepih in kosteh,
  • starostna daljnovidnost,
  • počasno pridobivanje mišičnega tonusa in slaba vzdržljivost kljub telesni dejavnosti,
  • hormonske težave.

Pri lajšanju zgornjih težav si lahko pomagaš s prehranskim dodatkom, hidroliziranim kolagenom.

Dokazano učinkovit: hidroliziran kolagen

V FB-skupinah prisegajo na želatino in ogromne količine kostne juhe, a povem ti, s tako ‘dieto’ morda pridobiš nekaj ustreznih gradnikov za tvorbo kolagena, ne pa tudi pospeška, da ga telo začne proizvajati intenzivneje. To zmorejo kakovostni prehranski dodatki ki vsebujejo določen hidroliziran kolagen. To je bioaktivni protein v obliki majhnih, nizkomolekularnih delcev, pridobljenih s posebno tehnologijo, da se dobro absorbira v telo in sproži tvorbo lastnega kolagena. Hidroliziran kolagen je kakovosten vir beljakovin ne glede na izvor: ribji ali goveji. Klinične študije dokazujejo učinkovitost naslednjih patentiranih vrst hidroliziranega kolagena:

  1. Hidrolizirani kolagen Verisol® (proizvajalec Gelita) je beljakovina govejega izvora s posebno aminokislinsko sestavo in dobro biorazpoložljivostjo. Vsebuje majhne molekule kolagena, ki se učinkovito absorbirajo v kožo. Učinkovitost, da nahrani kožo in izboljša njeno čvrstost, je potrjenja ob dnevni dozi 2,5 g Verisola. Ob enaki dnevni dozi je potrjena tudi učinkovitost, da učvrtsi nohte in prepreči lomljenje. Študije o učinkovitosti kolagena pri glajenju gub si lahko prebereš tukaj.
  2. Hidrolizirani kolagen NatiCol® (proizvajalec Weishardt) je ribjega izvora. Klinično dokazano zmanjšuje gube, izboljša čvrstost in elastičnost kože. Dnevna doza mora vsebovati vsaj 2,5 g NatiCola. Študije o učinkih tega kolagena na biomehanične lastnosti kože in glajenje gub preberi tukaj.
  3. Hidrolizirani kolagen Fortigel® (proizvajalec Gelita) je beljakovina govejega izvora z nizko molekulsko maso, pridobljeno s posebno patentirano tehnologijo. Vsebuje majhne delce kolagena, ki se v telesu izjemno dobro absorbirajo in ki znanstveno dokazano ob dnevnem vnosu 5 g stimulirajo tvorbo kostnega matriksa in zmanjšujejo bolečine in težave s kolki, koleni, sklepi. Ob dnevnem vnosu 10 g hkrati obnavlja hrustanec. Več dokazov o učinkovitosti tega kolagena poišči na teh povezavah: o zmanjšanju bolečin v sklepih, stimulaciji tvorbe kostnega matriksa.
  4. Hidrolizirani kolagen Bodybalance® (proizvajalec Gelita) je kolagen govejega izvora v obliki majhnih, nizkomolekularnih delcev, pridobljenih s posebno patentirano tehnologijo. Takšna oblika kolagena se v telesu hitreje in bolje absorbira ter služi kot kakovosten vir beljakovin za ohranjanje in krepitev mišic. Krepi mišično in kostno maso, vezivna tkiva. Klinična študija je še v teku, več naključnih, s placebom nadzorovanih dvojno slepih študij pa je pokazalo učinkovitost in potencial dnevnega vnosa 15 g kolagena Bodybalance® v kombinaciji s treningom vzdržljivosti pri pridobivanju moči in zniževanju maščob. Eno od študij najdeš na tej povezavi.

Vseeno pa se moraš tudi zavedati, da kolagen ni zdravilo. V primeru dolgotrajnih težav v npr. sklepih, obišči zdravnika.

⇒♥ Te zanima kateri kolagen je pravi zate? Našla ga boš v tem zapisu.

♥ Za spremljanje mojega vsakdana klikni na Instagram ♥

*Fotografije: Tina Dokl, Nika Veger

** Zapis je nastal s pomočjo strokovnjakov, zato hvala vsem, ki me razsvetljujete z dejstvi o kolagenu. Če si med njimi tudi ti in želiš kaj dodati, bom vesela, če me pocukaš ali se javiš v komentar.

MAHAM,
signature

What do you think?

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

No Comments Yet.

Previous
Trajnostna moda: moji novi jesenski kosi
Kolagen: to je sedem znakov, da ti ga primanjkuje