Kaj pomeni nova NIVEA oznaka 100% podnebno nevtraliziran izdelek

NIVEA geli za prhanje imajo novo nalepko, logo z mavrico nad CO2 oznako in pripisom  100% climate neutralized product. Preberi, kaj ta logo — 100% podnebno nevtraliziran izdelek — sploh pomeni in kako trajnostna je znamka NIVEA ta hip.

Nova NIVEA oznaka: 100% podnebno nevtraliziran izdelek

Kozmetična znamka NIVEA v zadnjih treh letih ob lansiranju novih izdelkov pogosto komunicira tudi trajnostne lastnosti izdelkov. Tako sem pred kratkim zasledila, da imajo izdelki za prhanje za ženske in univerzalne ponudbe novo nalepko, logo z mavrico nad CO2 oznako in pripisom 100% climate neutralized product (podnebno nevtraliziran izdelek). Novi logo, ki ga lahko zaslediš na NIVEA izdelkih za prhanje, je zelo simpatičen in opazen, a je tudi  nerazumljiv. Splošnega, skupnega certifikata oz. loga za podnebno nevtralne izdelke namreč ni, zato moramo pri vsaki znamki posebej raziskati, kaj tovrstna oznaka sploh predstavlja. To sem vprašala kar NIVEO.

1. Korak: Analiza življenjskega kroga 

Da lahko izdelku določimo okoljski vtis, moramo narediti analizo celotnega življenjskega kroga izdelka. Na vprašanje, kako ta analiza poteka, kaj vse zajema in kdo jo pravzaprav izvaja, NIVEA odgovarja:

‘’V sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki in v skladu s splošno uveljavljenimi znanstvenimi standardi za vse svoje izdelke izvajamo analize življenjskega kroga (LCA), s katerimi ocenjujemo okoljski odtis izdelkov. Analiza zajema procese od pridobivanja surovin pa vse do načina odlaganja izdelkov po uporabi. Te analize imajo pomembno vlogo pri izpolnjevanju naših zavez k trajnostnosti, saj nam pomagajo dobiti podatke in določiti ključne izzive, ki jih moramo rešiti;  da npr. zmanjšamo ogljični in vodni odtis, ki ga imamo v celotni dobavni verigi.’’

2. Korak: Zmanjševanje okoljskega vpliva

Znamke se zmanjševanja vpliva, ki ga imajo na okolje, lotevajo na različnih ravneh in v različnem obsegu. Nekatere se osredotočajo na zmanjševanje ogljičnega odtisa, druge na večjo uporabo naravnih sestavin, tretje na zmanjševanje odpadkov …. Delovanje znamke NIVEA na področju trajnosti ta hip obsega:

‘’Glede skrbi za okolje in zmanjšanja našega podnebnega vpliva smo si zastavili ambiciozne cilje. Naš vpliv na okolje delimo v tri obsege emisij:

  • obseg 1; neposredne emisije iz virov v lasti ali nadzoru podjetja,
  • obseg 2; posredne emisije iz kupljene energije,
  • obseg 3; posredne emisije vrednostne verige. Največji delež naših emisij (in to velja za izpuste vseh proizvajalcev izdelkov za široko potrošnjo) spada v obseg 3, ki vključuje vse emisije, ki nastanejo pri proizvodnji in transportu nabavljenih materialov, med drugim embalaže, sestavin, transporta itd. Več kot 90 % ogljičnega odtisa v podjetju Beiersdorf nastane zaradi nabavljenih embalažnih materialov in sestavin. Te emisije se trudimo zmanjšati s tesnim sodelovanjem z našimi partnerji v dobavni verigi in tako, da nabavljamo materiale z manjšim ogljičnim odtisom, izbiramo krajše dostavne poti oziroma bolj ekološke načine prevoza, ter zmanjšujemo količino embalaže ali uporabljamo reciklirane materiale in plastiko iz obnovljivih virov.”

3. Korak: Nevtralizacija okoljskega vpliva

Ne glede na to, kako trajnostna je proizvodnja nekega izdelka, pa ima ta vedno vpliv na okolje, npr. ogljični odtis. Tega podjetja lahko nevtralizirajo z vlaganjem v izbrane projekte. 

‘’ Potem ko smo uspešno in bistveno zmanjšali emisije CO2, preostale emisije CO2 v zadnji fazi še kompenziramo. To delamo s projekti pogozdovanja, za katere imamo certifikat VERRA, ki dokazuje njihove dolgoročne vplive. Rezultat te kompenzacije je ravnovesje med CO2, ki smo ga izpustili, in CO2, ki se absorbira v naravi. Kadar se tega pristopa držimo na ravni izdelkov, govorimo o podnebno nevtraliziranem izdelku,’’ razlaga NIVEA.

Izdelki za prhanje, za katere Beiersdorf izračunava emisije CO2 in jih kompenzira s podnebnimi projekti, so del ženske in univerzalne ponudbe in so označeni z novo nalepko.

Razlika med podnebno nevtraliziranim in okoljsko nevtraliziranim izdelkom

Poleg podnebno nevtraliziranih izdelkov boš v trgovinah našla tudi okoljsko nevtralizirane. Med njimi je velika razlika. Podnebno nevtralizirani, kot so NIVEA geli za prhanje iz ženske in uniseks linije, nevtralizirajo le CO2 izpuste, ki nastanejo tokom življenskega kroga izdelka. Okoljsko nevtralizirani, kot je npr. linija kozmetike, čistil in izdelkov za osebno higieno Pro Climate iz dm-a, pa poleg podnebnih emisij zmanjšujejo in nevtralizirajo tudi druge vplive, ki jih imajo izdelki na okolje; npr. evtrofikacijo (onesnaževanje voda), zakisovanje tal, fotokemični smog, tanjšanje ozonskega plašča …

To pomeni nova NIVEA oznaka

Nalepka, logo z  mavrico nad CO2 oznako in pripisom  100% climate neutralized product na izdelkih za prhanje NIVEA za ženske in uniseks ponudbe pomeni:

  • da je bil celoten krog (od nastanka do odpada) NIVEA izdelkov za prhanje iz ženske in uniseks linije analiziran
  • da je NIVEA zmanjšala ogljični izpust teh izdelkov v celotnem življenjskem krogu
  • da je preostali CO2 izpust nevtraliziran z vlaganjem v projekte, ki večajo zmogljivost narave za absorpcijo CO2.
Gel za prhanje Nivea Creme Protect & dexapantenol je podnebno nevtraliziran izdelek v
embalaži iz 97% reciklirane plastike (z izjemo pokrovčka in nalepke).
Formula je 99% biorazgradljiva.

Je NIVEA trajnostna znamka kozmetike?

NIVEA neguje kožo že več kot 100 let in kot izkušena kozmetična znamka se zaveda današnjih okoljskih izzivov. Zato sledi zahtevam svojih kupcev, da želijo poskrbeti za kožo na bolj trajnosten način, ne da bi žrtvovali tisto, kar jim je pri znamki NIVEA všeč. Cilju, ponuditi bolj trajnostne izdelke, NIVEA sledi tako, da:

  • svoje izdelke od leta 2019 proizvaja z energijo, ki je 100-odstotno pridobljena iz obnovljivih virov,
  • v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki za vse svoje izdelke izvaja analize življenjskega cikla, s katerimi ocenjujejo okoljski odtis izdelkov,
  • si prizadeva za zmanjšanje CO2 izpustov v proizvodnjih obratih in celotni dobavni verigi vseh izdelkov,
  • nove, trajnostno izboljšane izdelke podnebno nevtralizira. Poleg gelov za prhanje za ženske oz. uniseks ponudbe so to tudi izdelki linije Naturally Good,
  • v izdelkih uporablja palmovo olje iz trajnostnih virov,
  • od leta 2020 ponuja le formule gelov za prhanje, ki so biorazgradljive in brez mikroplastike,
  • imajo izdelki iz linije Nivea Sun formule, ki spoštujejo oceane in koralne grebene in imajo visoko biorazgradljivost, poleg tega pa je biorazgradljiva tudi embalaža teh izdelkov (razen nalepk in pršilk, ki pa jih je mogoče odstraniti),
  • k trajnostnim spremembam spodbujajo tudi partnerje (dobavitelje, transport),
  • zmanjšujejo količino embalaže in uvajajo reciklirano plastiko in plastiko iz certificirano obnovljivih virov.

Odgovor na vprašanje v podnaslovu: Ni, NIVEA ni trajnostna znamka. 

So pa njeni koraki v smeri trajnostne ponudbe že nekaj let konstantni in se odvijajo v pravi smeri. Zaenkrat lahko med njenim sicer (pre)ogromnim asortimajem vseh izdelkov, ki je na voljo skoraj v vseh kotičkih sveta, poiščeš okolju prijaznejše med geli za prhanje iz ženske in uniseks linije, linijo Naturally Good ali linijo SUN.

So ti všeč takšni zapisi, skozi katere spoznaš trajnostne korake priljubljenih in razširjenih znamk? Ti je potem bolj jasno, kaj pomenijo nove oznake povezane s skrbjo do okolja in v čem se znamke med seboj razlikujejo?

Vesela bom tvojega mnenja oz. pogovora v komentarju ali na Instagramu. Hvala,

Maham,

Nika

Fotografije: Vstanem, PR NIVEA

E-novice

What do you think?

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

No Comments Yet.