Skrite pasti vračila oblačil

Število modnih spletnih nakupov narašča, drastično pa narašča tudi vračilo nakupov. V Zalandu npr. je, glede na spodaj omenjen čanek, stopnja vračil približno 50%. Kupci pogosto naročajo kar po več istih kosov v različnih barvah in velikostih, da poskusijo kaj jim bolje pristoji ob poskušanju z drugimi kosi oblačil v omari.

Z brezplačnim vračilom oblačil vabijo k nepremišljenim nakupom

38 ali 40? Bela, črna ali zelena? Zakaj bi se morala takoj odločiti, če pa lahko barvo in številko oblačila izberem doma, ko imam vse na kupu. Spletne trgovine oblačil nas z enostavnimi in pogosto celo brezplačnimi vračili spodbujajo k nepremišljenemu nakupu.

Poleg prej omenjena prakse, ki vpliva predvsem na udobje nakupovanja brez pretiranega razmisleka, pa se veča tudi število tistih, ki oblačila ‘kupijo’ le za Instagram fotografijo, kasneje pa jih vrnejo. ASOS je tako npr. zagrozil, da bo blokiral kupce, za katere sumijo, da to počnejo, pri trgovski druћbi Marks & Spencer pa napovedujejo, da bodo stopili v stik s kupci, ki imajo nenavadno visoko stopnjo vračil izdelkov.

A to se ne dogaja le znamkam hitre mode, saj trend večanja vračil močno narašča tudi pri trajnostnih znamkah. Se kupci ne zavedajo, da takšno početje ni prav nič trajnostno? 

Z vračilom oblačil se:

  • zaradi PONOVNEGA POŠILJANJA povečujejo ogljični odtis in odpadki embalaže,
  • zaradi ČIŠČENJA uporablja vire energije, pogosto pa tudi kemikalije,
  • zaradi POŠKODB zmanjšuje življenska doba oblačil,
  • ustvarijo tudi ZALOGE, ki jih podjetja ne uspejo prodati, zato gredo popolnoma nova oblačila v uničenje (npr. po vračilu sivesterskega modnega kosa, ki ga konec januarja ne uspejo več prodati, prihodnjo sezono pa ne bo več trenden).

Odličen članek, ki postreže s šokantnimi podatki, da takšna oblačila včasih raje kar sežgejo, ker je za ponudnika to ceneje kot čiščenje in popravilo vračila, preberi tukaj:

Marketing Magazin: Vračila kot eden od glavnih izzivov za spletne trgovine in okolje

Tako se izogni vračilu oblačil

didriksons skrite pasti vracila oblacil beautyfull blog nika veger nama
Ker te z objavami pogosto navdušujem nad trajnostno znamko oblačil Didriksons, pa ozaveščam, da jih je možno preskusiti v Nami in da so njihove št. običajno za eno večje kot tiste pri hitri modi.

Dejstvo je, da je nakup oblačila preko spleta lahko rizičen in da s fotografij včasih ni dobro razvidno, kaj bomo pravzaprav kupili. Zato bi se morali ponudniki zavedati, da vračila lahko preprečijo z dobrim opisom materiala, velikosti in fotografijami iz večih zornih kotov in na modelu. A vseeno lahko tudi sama veliko prispevaš k uspešnemu nakupu brez vračila.

1. Pri ponudniku oblačil vedno poglej tabelo velikosti in poskusi naročiti številko, ki ti bo ustrezala (pri Didriksonsu so kroji npr. udobni, številke pa so klasične, zato sama izberem 36, čeprav bi mi pri znamki hitre mode prej ustrezala št. 38.) 

2. Če je možno, vsaj pri prvem nakupu določene znamke oblačila poskusi v trgovini, da začutiš kakšni so kroji in številke. Didriksons boš npr. našla tudi v Nami.

3. Prav tako se že pred nakupom v spletni trgovini prepričaj katera barva oblačila bo najbolje dopolnila tvojo garderobo. 

4. Če je nakup res ponesrečen, preden oblačilo vrneš, povprašaj prijatelje, če bi ga kdo želel odkupiti.

5. Ponesrečen nakup zapakiraj v čim manjšo in čim lažjo že uporabljeno embalažo.

V mislih pa imej, da z zmanjšanjem nakupov novih oblačil, najbolje prispevaš k omejevanju okoljskega vpliva zaradi mode. Zato nova oblačila kupuj le kadar jih res potrebuješ, takrat pa izbiraj res kakovostne kose trajnostnih znamk.

PREBERI TUDI: Novo pri nas: trajnostna švedska moda Didriksons

Kakšne pa so tvoje izkušnje z vračili oblačil? Vesela bom pogovora v komentarjih. Hvala.

Maham,

Nika

Fotografije: Unsplash, Nina Roydo

E-novice

What do you think?

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

No Comments Yet.